Урок математики 1 клас
Тема: Письмова нумерація чисел 11 – 20. Задачі на збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць.Мета: продовжити роботу над формуванням навичок усної лічби в межах 11- 20, вміння складати й розв’язувати задачі за малюнками, самостійно ставлячи до задач запитання; розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість. Виховувати бажання допомагати лісовим мешканцям, берегти чистоту природи
Тип уроку: комбінований
Форма проведення: урок – мандрівка
Обладнання: М’яка іграшка – жабка, лісовичок, силуетні малюнки зайчика, лисички, синички, дятла; картки з цифрами, азбука на магнітах, таблиця «Геометричні фігури» , запис музики для фізкультпаузи, флешплеєр.
Зміст уроку
І Організаційний момент.
Сьогодні у нас незвичаний урок. До нас завітали гості. Вони хочуть побачити, які працьовиті і старанні учні в 1-Б класі. Тому випала нагода прорекламувати наш урок.
Потрібна Ваша допомога. Продовжіть речення.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Метод «Мікрофон»
• Починається урок…математики.
• До уроку я приготував…підручник, зошит, пенал.
• На уроці сидітиму…тихо.
• Буду слухати…уважно.
• Писатиму…каліграфічно.
• Зошит триматиму…правильно.
• Рахуватиму…швидко.
• Відповідатиму…чітко.
ІІІ. Повторення вивченого матеріалу.
1. Слухання аудіозапису «Звуки лісу»
- Заплющіть очі, прослухайте запис і скажіть, що виникло у вашій уяві. (Ліс)
- Кого можна зустріти в лісі? - Як треба поводитись в лісі?
- Хто сьогодні буде з нами мандрувати до лісу?
- Поставте літери в порядку зростання чисел і прочитайте слово.
14 11 13 16 15 17 19 14 12
О Л С И В Ч К О І (ЛІСОВИЧОК)
2. Проблемна ситуація.
Раптом почув Лісовичок що хтось кличе на допомогу. Хто це?
Обчисліть вирази і дізнайтеся. (на дошку)
5 6 7 9
Н О С А
(СОСНА)
10 – 6 + 3 =
8 -5 +3 =
4 + 2 +1 =
9 – 2 – 2 =
6 + 4 – 1 =
Як ви думаєте, чому вона кличе на допомогу? (Жучки – короїди її нищать)
Якщо ми дістанемо жучків з-під кори, то дуже допоможемо сосні.
Які числа пропущені? 9 * 11 * 13 * * 16 17 *
- виберіть відповідні картки 10, 12, 14,15, 18.
Якою цифрою позначена кількість десятків?
Хвилинка каліграфії. Напишіть каліграфічно цифру 1 стільки разів скільки вам років.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
А тепер позбираємо жучків-короїдів. Для цього нам потрібно
- навчитися записувати двоцифрові числа.
- збільшувати та зменшувати їх на кілька одиниць.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1. Записування двоцифрових чисел на дошці і в зошитах.
- Назвіть скільки десятків і одиниць в кожному із чисел?
Де в числі записують десятки? А одиниці?
Що означає збільшити на кілька одиниць? Зменшити на кілька одиниць?
2. Допоможіть Синичці і Дятлу справитися з жучками. (Двоє учнів біля дошки так, щоб не було видно класу.)
Самостійна робота. числа : І в - синичка – збільшити на 1
ІІ в.- дятел – зменшити на 1.
3. Взаємоперевірка роботи за записом на дошці.
- Яке число утворюється при збільшенні на 1? (Наступне)
- Яке число утворюється при зменшенні на 1? (Попереднє)
Музична фізкультхвилинка. А ось на урок до нас завітав…
Куций хвостик, довгі вушка,
Шерсть м’якенька, як подушка.
Скаче вгору, наче м’ячик.
Хто це, діти? Сірий…(зайчик).
І запрошує відпочити з його другом. «Сонячним зайчиком»
4. Робота з підручником. С 94 №2
Зайчик любить стрибати давайте пострибаємо з ним. Назвіть наступне та попереднє число.
Закінчіть висловлювання.
- Щоб одержати наступне число треба……
- Щоб одержати попереднє число треба …..
V. Закріплення вивченого матеріалу
1. Робота в парах.
-Зайчик звернувся до нас з такими словами:
Бачу, дітки ви сміливі
Ще до того ж добрі, милі,
Щоб стежинку в лісі взнати,
Спробуй числа порівняти.
Порівняйте числа. Картки .
11…16 15…15 18…19 17…14 10…12 20…13
2. Робота над задачами. Тим часом наш Лісовичок зустрів у лісі лисичку. Вона була дуже заклопотана, бо готувалася зустрічати гостей. Напекла пиріжків . Та й не може їх порахувати.
Робота в групах. Складіть задачу за малюнком . с 94 №3.
Складіть умову. Поставте запитання.
Скільки пиріжків спекла вранці? (4)
Чи відомо скільки пиріжків спекла увечері? Що сказано?
Як дізнатися скільки спекла увечері?
Запишіть розв’язок.(Учень біля дошки)
Що необхідно зробити , щоб закінчити задачу? (Дати відповідь)
Запишіть відповідь.
Лисичка дякує вам за допомогу.
Веселі задачі. А наш Лісовичок помандрував до лісового озера. Там зустрівся із Жабкою – мандрівницею.Вона вирішила розповісти йому свої пригоди. Та не прості вони , а з усмішкою.
• На зустріч з Жабкою – мандрівницею прийшло 10 болотяних жабок , а ропух на 2 менше. Скільки прийшло жабок ропух? (8)
• Жабка-мандрівниця привезла африканським родичам 6 яблук, а груш – на 3 більше. Скільки груш привезла жабка? (9)
• На одному листку африканської водорості поселилося 7 жаб’ячих сімей, а на другому – 5. На скільки менше жаб’ячих сімей поселилося на другому листку? (на 2 менше)
Повеселився Лісовичок. Та коли оглянувся довкола. То засмутився. Попід кущиками побачив покинуті банки, пластикові пляшки, коробки з – під цукерок. Подумав що ж цим робити? Раптом йому на думку прийшла хороша ідея. А якщо з цих непотрібних речей зробити ….(годівнички). Яка користь буде лісовим мешканцям.
Тренінг А хто з вас виготовив годівнички для птахів? Встаньте
1. Якщо ви не смітите у лісі – сплесніть у долоні.
2. Якщо ви не спалюєте листя, дим якого забруднює повітря – почухайте носа.
3. Якщо ви не розкидаєте пластикові пляшки , пакети в лісі, біля річки – погладьте себе по голові.
4. Якщо у сім’ї ви розмовляєте про чистоту лісу – підніміть дві руки.
5. Якщо болить душа за понівечене дерево, зрубану ялинку, забруднену річку – покладіть руку на серце.
6. Якщо хочете дружити з природою, жити з нею в злагоді – візьміть один одного за руки і підніміть їх вгору.
- А які геометричні фігури вам нагадують пляшки, коробки, консервні банки, металеві кришки? Знайдіть такі фігури на таблиці.
V. Підсумок уроку. Рефлексія.
Лісовичок дуже задоволений мандрівкою з вами.
- Наша подорож скінчилась. Чи сподобалась вона Вам?
Якщо сподобалась – усміхніться. Якщо ні – закрийте обличчя руками.
- Бачу, що урок Вам сподобався.
У лісі казковім сьогодні бували:
Лісовичку старанно допомагали,
А ще ми для себе знання здобували –
Які числа писали? (Двоцифрові)
З якими звірятами зустрічались? (Зайчиком і лисичкою)
Кому допомагали рятувати дерева? (птахам)
А як слід допомогти птахам взимку?
Приклади розв’язали а також задачі.
Адже немає серед нас дітей ледачих! Дякую вам за роботу на уроці.
Немає коментарів:
Дописати коментар