середа, 25 лютого 2015 р.

Урок математики      1 клас 

Тема:     Письмова нумерація  чисел 11 – 20. Задачі на збільшення  (зменшення) числа  на кілька  одиниць.
 Мета:      продовжити роботу над формуванням навичок усної лічби в межах 11- 20,  вміння складати й розв’язувати задачі за малюнками, самостійно ставлячи до задач запитання;     розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість. Виховувати бажання допомагати лісовим мешканцям, берегти чистоту природи 
Тип уроку:  комбінований
Форма проведення: урок – мандрівка
 Обладнання: М’яка іграшка – жабка, лісовичок, силуетні малюнки зайчика, лисички, синички, дятла; картки з цифрами, азбука на магнітах, таблиця «Геометричні фігури» , запис музики для фізкультпаузи, флешплеєр.

                                                 Зміст уроку
І Організаційний момент.
Сьогодні  у нас незвичаний урок. До нас завітали гості. Вони хочуть побачити, які працьовиті і старанні учні в 1-Б класі. Тому випала нагода прорекламувати наш урок.
Потрібна Ваша допомога. Продовжіть речення.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Метод «Мікрофон»
Починається урок…математики.
До уроку я приготував…підручник, зошит, пенал.
На уроці сидітиму…тихо.
Буду слухати…уважно.
Писатиму…каліграфічно.
Зошит триматиму…правильно.
Рахуватиму…швидко.
Відповідатиму…чітко.
ІІІ. Повторення вивченого матеріалу.
1. Слухання аудіозапису  «Звуки лісу»
- Заплющіть очі, прослухайте запис і скажіть, що виникло у вашій уяві. (Ліс)
- Кого можна зустріти в лісі?   - Як треба поводитись в лісі?
- Хто сьогодні буде з нами мандрувати до лісу?
-  Поставте літери в порядку зростання  чисел і прочитайте слово.
14  11   13    16   15   17   19  14  12
О   Л     С    И    В    Ч    К   О     І              (ЛІСОВИЧОК)  
2.  Проблемна ситуація.
Раптом почув Лісовичок що хтось кличе на допомогу. Хто це?
Обчисліть вирази і дізнайтеся. (на дошку)
5         6         7         9
Н        О        С         А
(СОСНА)
10 – 6 + 3  =
8 -5 +3 =
4 + 2 +1 =
9 – 2 – 2 =
6 + 4 – 1 =

Як ви думаєте, чому вона кличе на допомогу? (Жучки – короїди її нищать)
Якщо ми дістанемо жучків з-під кори, то дуже допоможемо сосні.
Які числа пропущені?     9      *      11     *   13     *        *     16    17  *
- виберіть відповідні картки  10, 12, 14,15, 18.
Якою цифрою позначена кількість десятків?
Хвилинка каліграфії.    Напишіть каліграфічно цифру 1 стільки разів скільки вам років.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
 А тепер позбираємо жучків-короїдів. Для цього нам потрібно
- навчитися записувати двоцифрові числа.
- збільшувати та зменшувати їх на кілька одиниць.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1. Записування двоцифрових чисел на дошці і в зошитах.
- Назвіть скільки  десятків  і одиниць  в кожному із чисел?
Де в числі записують десятки? А одиниці?
Що означає збільшити на кілька одиниць?   Зменшити на кілька одиниць?
2. Допоможіть Синичці і Дятлу справитися з жучками. (Двоє учнів біля дошки так, щоб не було видно класу.)
Самостійна робота. числа  : І в - синичка  – збільшити на 1
                                              ІІ в.-  дятел – зменшити на 1.
3. Взаємоперевірка роботи   за записом на дошці.  
- Яке число утворюється при збільшенні на 1?   (Наступне)
- Яке число утворюється при зменшенні на 1?      (Попереднє)
 Музична  фізкультхвилинка. А ось на урок до нас завітав…
Куций хвостик, довгі вушка,
Шерсть м’якенька, як подушка.
Скаче вгору, наче м’ячик.
Хто це, діти? Сірий…(зайчик).

І запрошує відпочити з його другом. «Сонячним зайчиком»

4. Робота з підручником. С 94 №2
Зайчик любить стрибати давайте пострибаємо з ним. Назвіть наступне та попереднє число.

Закінчіть висловлювання.
- Щоб одержати наступне число треба……
- Щоб одержати попереднє число треба …..
V. Закріплення вивченого матеріалу
1. Робота в парах.  
-Зайчик звернувся до нас з такими словами:
Бачу, дітки ви  сміливі
Ще до того ж добрі, милі,
Щоб стежинку в лісі взнати,
Спробуй числа порівняти.

Порівняйте числа. Картки .
11…16           15…15         18…19         17…14       10…12         20…13
2. Робота над задачами. Тим часом наш Лісовичок зустрів у лісі лисичку. Вона була дуже заклопотана, бо готувалася зустрічати гостей. Напекла пиріжків . Та й не може їх порахувати.
Робота  в  групах. Складіть задачу за малюнком . с 94 №3.
Складіть умову.  Поставте запитання.
Скільки пиріжків спекла вранці?   (4)
Чи відомо скільки пиріжків спекла увечері? Що сказано?
Як дізнатися скільки спекла увечері?
Запишіть розв’язок.(Учень біля дошки)
Що необхідно зробити , щоб закінчити задачу? (Дати  відповідь)
Запишіть відповідь.
Лисичка дякує вам за допомогу.
Веселі задачі. А наш Лісовичок помандрував до лісового озера. Там зустрівся із Жабкою – мандрівницею.Вона вирішила розповісти йому свої пригоди. Та не прості вони , а з усмішкою.
На зустріч з Жабкою – мандрівницею прийшло 10 болотяних жабок , а ропух на 2 менше. Скільки прийшло жабок ропух?     (8)
Жабка-мандрівниця привезла африканським родичам 6 яблук, а груш – на 3 більше. Скільки груш привезла жабка? (9)
На одному листку африканської водорості поселилося 7 жаб’ячих сімей, а на другому – 5. На скільки менше жаб’ячих сімей поселилося на другому листку? (на 2 менше)
Повеселився Лісовичок. Та коли оглянувся довкола. То засмутився. Попід кущиками побачив покинуті банки, пластикові пляшки, коробки з – під цукерок. Подумав  що ж цим робити? Раптом йому на думку прийшла хороша ідея. А якщо з цих непотрібних речей зробити ….(годівнички). Яка користь буде лісовим мешканцям.
Тренінг  А хто з вас виготовив годівнички для птахів?  Встаньте
1. Якщо ви не смітите у лісі – сплесніть у долоні.

2. Якщо ви не спалюєте листя, дим якого забруднює повітря – почухайте носа.

3. Якщо ви не розкидаєте пластикові пляшки , пакети в лісі, біля річки – погладьте себе по голові.

4. Якщо у сім’ї ви розмовляєте про чистоту лісу – підніміть дві руки.

5. Якщо болить душа за понівечене дерево, зрубану ялинку, забруднену річку – покладіть руку на серце.
6. Якщо хочете дружити з природою, жити з нею в злагоді – візьміть один одного за руки і підніміть їх вгору.
- А які геометричні фігури вам нагадують пляшки, коробки, консервні банки, металеві кришки? Знайдіть такі фігури на таблиці.
V. Підсумок уроку. Рефлексія.
Лісовичок дуже задоволений мандрівкою з вами.
- Наша подорож скінчилась.  Чи сподобалась вона Вам?
Якщо сподобалась – усміхніться. Якщо ні – закрийте обличчя руками.
- Бачу, що урок Вам сподобався.
У лісі казковім сьогодні бували:
Лісовичку старанно допомагали,
А ще  ми для себе знання здобували –
Які числа писали?  (Двоцифрові)
З якими звірятами зустрічались? (Зайчиком і лисичкою)
Кому допомагали рятувати дерева? (птахам)
А як слід допомогти птахам взимку?
Приклади розв’язали   а також  задачі.
Адже немає серед нас дітей ледачих!   Дякую вам за роботу на уроці.

Немає коментарів:

Дописати коментар